Optimizare SEO Off-Page

seo-off-page

Spre deosebire de SEO on-page, SEO off-page se refera la activitatile din afara site-ului. Aceasta tehnica, cunoscuta si sub numele de link building, se bazeaza pe o strategie de promovare a site-ului, avand ca scop pozitionarea site-ului in topul cautarilor.

SEO off-page este o metoda esentiala de optimizare, fiind o modalitate de a demonstra calitatea continutului tau si autoritatea site-ului tau fata de competitorii tai. Pentru ca link-urile noastre sa fie preluate si mentionate de alte surse online, continutul pe care il oferim trebuie sa fie relevant, original si calitativ. De aceea, este important ca atunci cand gandim o strategie de obtinere de backlink-uri sa avem clar in minte scopul, audienta catre care ne adresam si rezultatele pe care vrem sa le obtinem. 

Un numar cat mai mare de backlink-uri este vazut de catre motoarele de cautare precum voturi de incredere. Cu cat numarul link-urilor este mai mare, cu atat pozitionarea in topul cautarilor este mai buna. 

Tehnici SEO off-page

Pentru a ne asigura ca numarul link-urilor obtinute este unul pozitiv, trebuie sa luam in considerare continutul pe care il oferim si relevanta acestuia. De aceea, trebuie sa ne concentram atentia pe doua aspecte esentiale:

  1. Content Marketing – scopul content marketing-ului este acela de a-ti oferi suportul necesar pentru ca tu sa creezi continut calitativ si relevant pentru audienta ta.
  2. Social Media – Retelele sociale precum Facebook, Pinterest sau Instagram sunt surse benefice de interactiuni cu site-ul tau. Prin intermediul acestor platforme, posibilii tai clienti au ocazia de a-ti cunoaste afacerea si de beneficia de un proces de cumparare usor.

Construirea unor relatii cu alte site-uri este un principiu de baza al SEO off-page. Motoarele de cautare considera aceste backlink-uri un semnal al continutului de calitate, de aceea site-urile care au multe backlink-uri de obicei au un rank mult mai mare fata de alte site-uri care au mai putine backlink-uri.

Exista trei mari tipuri de link-uri in functie de modul in care au fost obtinute: link-uri naturale, link-uri obtinute manual si link-uri auto-create.

  • Link-urile naturale, cunoscute si sub denumirea de link-uri editoriale. Aceste link-uri sunt preluate de catre alte site-uri fara implicarea sub niciun fel a proprietarului site-ului. Tot ce trebuie sa faci este sa produci continut de calitate, original, care ofera informatii proaspete.
  • Link-urile obtinute manual se obtin in urma unei activitati deliberate de SEO. Astfel echipa de SEO sau proprietarul site-ului contacteaza influenceri, bloggeri sau alti proprietari de site-uri.
  • Link-urile auto-create pot avea un impact negativ atunci cand sunt folosite in mod agresiv. Aceste link-uri de obicei le vezi in sectiunea de comentarii, in forumuri, in comunicate de presa etc.

Atat SEO off-page, cat si SEO on-page ajuta la plasarea site-ului in topul cautarilor din motoarele de cautare. O strategie de succes trebuie sa includa ambele tipuri de optimizari pentru a asigura rezultatele dorite. 

Daca ai intrebari despre optimizarea SEO a site-ului tau de prezentare sau a magazinului tau online, echipa noastra de profesionisti SEO iti sta la dispozitie. 

DISTRIBUIE ARTICOLUL

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp

Contacteaza-ne!

Completeaza formularul de mai jos cu toate informatiile necesare si unul din consultantii nostri te va contacta in cel mai scurt timp posibil.